Modulaarinen


Käytät vain niitä sovelluksia, joita yrityksesi
liiketoiminnan kannalta tarvitset. Odoo kehittyy yrityksesi liiketoiminnan mukana, jolloin laajennat toiminnanohjausta osissa. 

Kehittyvä


Odoon asiantuntijayhteisö kehittää jatkuvasti järjestelmää, joka tekee Odoosta elinvoimaisen ja alati kehittyvän ratkaisun.
  

Odoo App Store


Odoo-yhteisö on tuottanut tuhansia lisämoduuleita, joita voi selata Odoon sovelluskaupassa, Odoo App storessa.

Toimialakohtaiset ratkaisut

Vähittäis- ja tukkukauppa


Vähittäis- ja tukkukaupan myynnin ja varastonhallinnan prosessit kuntoon kattavalla Odoo-toiminnanohjauksella. Myös verkkokaupan tuotehallinta ja varastonhallinta tehokkaaksi Odoo-toiminnanohjauksella.

  • Kassapääte integroituna varastoon ja tuotehallintaan
  • Tukkukaupan läpinäkyvä varastonhallinta
  • Kanta-asiakkuuksien ja kampanjahinnastojen hallinta
  • Tuote- ja myymäläkohtainen raportointi
  • Integraatiot yleisimpiin verkkokauppojen sovelluksiin.
     
    Kaupan alan toiminnanohjaus
  • Verkkokaupan toiminnanohjaus

Hallitse tuotteiden saatavuus ja varastosaldojen oikeellisuus, hinnastot sekä osto- ja myyntiprosessit.

Valmiit rajapinnat:

  • Magento
  • Vilkas

Verkkokaupan toiminnanohjaus

Valmistava teollisuus

Valmistavan teollisuuden prosessit aina hankinnoiden ja ostojen läpinäkyvyydestä valmisvarastoon ja inventaarioihin saadaan Odoolla läpinäkyväksi ja tehokkaaksi.

Hallitse tuotteiden saatavuus ja varastosaldojen oikeellisuus, B2B webshop, eri hinnastot sekä osto- ja myyntiprosessit. Odoo tuottaa myös taloudellista tietoa tuotekohtaisesta kannattavuudesta ja paljon muuta. 

Tutustu suomalaisen Snowekin Odoo-projektiin tästä. 

Asiantuntijaorganisaatiot


Ajan hallinta on yksi keskeisimmistä tulevaisuuden haasteista palvelu- ja asiantuntijaorganisaatiossa.

Vältä moninkertainen, samojen tietojen ylläpito useassa järjestelmässä. Saat ryhtiä projekitnhallintaan, verkkomarkkinointiin, tuotekehitykseen, tietojen ylläpitoon ja työajan kirjauksiin sekä esimerkiksi kululaskuihin. Odoolla onnistut varmasti.

Logistiikka kuntoon Odoon avulla

Inventory Mgmt

Transparent Warehouse availability 

  • Locations with one or more physical storage
  • Storage Location (cold, warm, food), shelves, picking and pallet places
  • Inventory
  • Batch management, best before processing, FIFO, serial numbers
  • Inventory valuation with different methods
  • Integrated e-commerce, POS terminal, acquisition and transmission

Procurement

Automated purchasing

  • Supplier information management
  • Calls for tenders and purchase orders
  • Purchase invoices workflow and approval
  • Automatic purhases on Order Desk Processing 
  • Communication with suppliers
  • Integrated barcode solutions
  • Integrated financial management and inventory management

Dispatching

Reception, transfers, delivery

  • Reception of goods
  • Internal transfers
  • Shipping
  • Availability control
  • Batch management, serial numbers, best before treatment
  • Integrated barcode solutions
  • Integrated to inventory and financials

CRM and Sales

CRM

Customer relationship management

  • Sales Process: Lead-Opportunity- customer-Contract 
  • Customer Data Management: Contact information, employees
  • Meetings and calls recognition
  • Price lists
  • Contracts and document management
  • Integrated sales process and project management

Sales

Integrated sales process

  • Offer management, processing offers online on the web
  • Sales Order Processing, Availability handling
  • Best-of-brees tools for communicating with the customer
  • Product sales, service sales, project sales
  • Margin calculation
  • Integrated CRM, inventory management and POS

Billing

E-invoicing 

  • Draft invoices
  • Normal invoices, grouping of invoices
  • Transmission of Invoices by e-mail as an Attachment
  • Electronical invoicing  (finvoice)
  • Periodical billing
  • Generate automatically accounting entries
  • Integrated to sales counting and delivery management

Taloushallinto-, projekti- ja kassapäätemoduulit

Financial Mgmt

Electronic Financial

  • Chart of accounts and automatic posting
  • Multi-company option supported 
  • International taxtreatments 
  • Finnish localisation: chart of accounts, balance, income statement
  • Financial Management Automation: e-invoncing, tax reporting, Payment transaction reconciliation from bank
  • Accounting Services provided by our partners

Projects

Projects integrated to inv

  • Basic project information: Time, people, private/public project
  • Tasks and issues
  • Tracking for different issues (a list, kanban, GANTT) 
  • Working hours reporting for different tasks
  • Integrated for billing and human resources

POS

Ready integrated POS terminal

  • Without separate integration or month fees!
  • Option for touch screens, works also with tablets
  • Loyalty, bonus points, credits
  • Barcode Scanner,cash drawer, receipt printing, card payment terminal 
  • Standard On-line and off-line use
  • Products, prices and customers integrated to Odoo basic information without additional work 

Content Management and Teamwork

Website Builder

Website included

  • Website in use with touch of a button
  • Tens of visual themes for lay-outs
  • Drag-and-drop edit, easy to use
  • Mobile responsive
  • Customized with HTML-editor

E-commerce

E-commerce integrated

  • E-commerce out-of-the-box
  • Option to customize according to customer's requirements, easy to start with basic version
  • Integration with different payment methods 
  • Integration for product and customer management and ordering process

Teamwork

Integrated teamwork  tool

  • Ensure partner registration for Odoo with specified level rights => project status, tasks, invoices
  • "Chatter", chat tool available for all objects (order, customer, invoice,  production order) otantotilaus), possibility for attachments included
  • User Mgmt and user rights

Integration to other systems

Integration is provided by modern technology

Odoo on integroitavissa käytännössä mihin tahansa muuhun järjestelmään. 

Olemme toimittaneet Odoo-ratkaisuja, joissa olemme integroineet Odoon  postin pakettiseurannan ja verkkolaskuoperaattorin.

Integrointi on sitä helpompaa tehdä mitä paremmin vastapuolen rajapinnat on kuvattu. Jos saatavilla on esimerkiksi ajantasainen WebService-rajapintakuvaus vastaanottavasta tai lähettävästä järjestelmästä, integrointi voidaan aloittaa käytännössä välittömästi, kun rajapintaan liittyvän liiketoimintaprosessin tarpeet on määritelty.  


E-Commerce ERP

Tuote- ja varastonhallinta tehokkaaksi

Toimittamillamme Odoo-ratkaisuilla verkkokauppias pääsee hallitsemaan tuotteidensa saatavuutta integroimalla verkkokaupan varastonhallintaan sekä osto- ja myyntiprosesseihin. Verkkokaupan myyntivolyymien kasvaessa varastosaldojen oikeellisuus on yksi tärkeimmistä ja toisaalta haastavimmista verkkokaupan menestystekijöistä.

Meiltä löytyy myös valmiit rajapinnat muun muassa Magento ja Vilkkaan ePages -verkkokauppaan. Näin saadaan tuotetiedot siirtymään olemassaolevasta verkkokaupasta ERP plussaan vaivattomasti. Liittymät mahdollistavat myös hinnastojen, asiakkaiden, varastosaldojen ja tilausten siirtämisen verkkokaupan ja ERPin välillä.  Alla esimerkki toteutuksestamme.

Tutustu  Sprintitin ja Vilkkaan yhteistyössä toteuttamaan Verkkokauppiaan Toiminnanohjauspalveluun

Katso miten tämä tehtiin käytännössä.

Retail ERP

Kassapääte integroituna varastoon ja tuotehallintaan 

Odoo ERP-ratkaisuilla vähittäiskaupan organisaatio hoitaa kassamyynnin ja myymälävarastot. Järjestelmä hoitaa tuotetäydennykset myymälään joko automaattisesti tai myymälänhoitajan ohjauksella. Tuotteita on hyllyssä aina riittävästi, kun järjestelmä ohjaa varastoa suoraan kassamyynnin perusteella. 

Myyntiä voidaan tehostaa mm. kampanjahinnoittelulla. Kanta-asiakkaiden hallinta asiakasrekisterissä mahdollistaa suoramarkkinoinnin ja erilaiset kanta-asiakasohjelmat. Tuote- ja myymäläkohtainen raportointi auttaa sinua ohjaamaan myymälöiden valikoimaa ja esillepanoa, myynnin ja kannattavuuden maksimoimiseksi.

Wholesale ERP

Tukkukaupan läpinäkyvä varastonhallinta

Odoo ERP-ratkaisuilla tukkukaupan organisaatio ottaa kopin asiakas- ja tuotetiedon hallinnasta, varastosaldojen oikeellisuudesta, asiakaskohtaisesta hinnoittelusta ja oston ohjauksesta. Vaihto-omaisuutta on aina varastossa täsmälleen oikea määrä ja saatavuustietoon voi aina luottaa. Laskutus hoituu heti toimituksen lähdettyä pihasta ja pääoman kierto nopeutuu. Käyttöönotto on helppoa ja perusprosessit saadaan nopeasti käyttöön. 

Katso Odoo ERP-toiminnanohjaus tukkukaupoille

Expert Company ERP

Excel-viidakko vai kaikki tiedot samassa paikassa?

Odoo ERP-ratkaisuilla asiantuntijaorganisaatio pääsee eroon Excel-viidakosta ja pystyy keskittymään paperitöiden sijasta asiakastyöhön. Järjestelmällä hallitaan niin prospektit kuin asiakkaatkin ja hoidetaan asiakastyön ohjaus äärimmäisen tehokkaasti ja yksinkertaisesti. 

Projektit avataan järjestelmään ja ryhdytään kirjaamaan töitä. Projekien laskutus hoidetaan suoraan tuntikirjauksilta ja matkalaskuilta. Käyttöönotto on oikeasti helppoa ja perusprosessit saadaan nopeasti käyttöön. Myös yrityksen nettisivut saadaan tehtyä samalla sovelluksella.

FoodStuff ERP

Pienpanimon Odoo ERP-toiminnanohjaus

Pienpanimon Odoo ERP-ratkaisulla ohjataan pienpanimon koko valmistus- ja myyntiprosessia. Ratkaisulla keskitetään kaikki keskeinen tuotannonohjaukseen, viranomaisraportointiin ja myyntiin liittyvä tieto yhteen järjestelmään. Näin vältytään samojen tietojen ylläpitämisestä useissa järjestelmissä. Samaa perusratkaisua voidaan soveltaa myös muilla elintarvikealan toimialoilla. 

Katso miten tämä tehtiin käytännössä.