Odoo on paljon enemmän kuin perinteinen ERP.

Odoo-toiminnanohjaus on nykypäivän ja tulevaisuuden moderni työkalu, jolla on rajattomat mahdollisuudet luoda tarpeisiisi muuntautuvia ja kasvavia ratkaisuja. 

modulaarinen


Käytät vain niitä sovelluksia, joita yrityksesi
liiketoiminnan kannalta tarvitset. Odoo kehittyy yrityksesi liiketoiminnan mukana, jolloin laajennat toiminnanohjausta osissa, kun tarpeesi kasvavat. 

asiantuntijayhteisö


Odoon asiantuntijayhteisö kehittää jatkuvasti järjestelmää, joka tekee Odoosta elinvoimaisen ja alati kehittyvän ratkaisun.
  

sovelluskauppa


Odoon yhteisö on tuottanut tuhansia lisämoduuleita, joita voi selata Odoon sovelluskaupassa, Odoo Apps storessa.

Toimialakohtaiset ratkaisut

Odoo-toiminnanohjaus eri toimialoille

Vähittäis- ja tukkukauppa


Vähittäis- ja tukkukaupan myynnin ja varastonhallinnan prosessit kuntoon kattavalla Odoo-toiminnanohjauksella

  • Kassapääte integroituna varastoon ja tuotehallintaan
  • Tukkukaupan läpinäkyvä varastonhallinta
  • Kanta-asiakkuuksien ja kampanjahinnastojen hallinta
  • Tuote- ja myymäläkohtainen raportointi
     
    Kaupan alan toiminnanohjaus

E-commerce


Verkkokaupan tuotehallinta ja varastonhallinta tehokkaaksi Odoo-toiminnanohjauksella

Hallitse tuotteiden saatavuus ja varastosaldojen oikeellisuus, hinnastot sekä osto- ja myyntiprosessit.

Valmiit rajapinnat:

  • Magento
  • Vilkas ePages -verkkokauppoihin 

Verkkokaupan toiminnanohjaus

Pienpanimo


Pienpanimon Odoo-ratkaisulla ohjataan panimon koko valmistus- ja myynti- ja raportointiprosessia. 

Kerää keskeinen tieto yhteen järjestelmään:

  • tuotannonohjauksesta
  • viranomaisraportoinnista
  • myynnistä

Vältä moninkertainen, samojen tietojen ylläpito useassa järjestelmässä. Saat ryhtiä tuotekehitykseen, tietojen ylläpitoon ja kausituotteiden valmistukseen. Hoida viranomaisraportointi yhdellä napin painalluksella. Samaa perusratkaisua voidaan soveltaa myös muilla elintarvikealan toimialoilla. 

Pienpanimon toiminnanohjaus

Odoon liiketoimintasovellukset

Toiminnanohjausta, joka kasvaa liiketoimintasi mukana

Logistics Solutions

Inventory Mgmt

Transparent Warehouse availability 

  • Locations with one or more physical storage
  • Storage Location (cold, warm, food), shelves, picking and pallet places
  • Inventory
  • Batch management, best before processing, FIFO, serial numbers
  • Inventory valuation with different methods
  • Integrated e-commerce, POS terminal, acquisition and transmission

Procurement

Automated purchasing

  • Supplier information management
  • Calls for tenders and purchase orders
  • Purchase invoices workflow and approval
  • Automatic purhases on Order Desk Processing 
  • Communication with suppliers
  • Integrated barcode solutions
  • Integrated financial management and inventory management

Dispatching

Reception, transfers, delivery

  • Reception of goods
  • Internal transfers
  • Shipping
  • Availability control
  • Batch management, serial numbers, best before treatment
  • Integrated barcode solutions
  • Integrated to inventory and financials

CRM and Sales

CRM

Customer relationship management

  • Sales Process: Lead-Opportunity- customer-Contract 
  • Customer Data Management: Contact information, employees
  • Meetings and calls recognition
  • Price lists
  • Contracts and document management
  • Integrated sales process and project management

Sales

Integrated sales process

  • Offer management, processing offers online on the web
  • Sales Order Processing, Availability handling
  • Best-of-brees tools for communicating with the customer
  • Product sales, service sales, project sales
  • Margin calculation
  • Integrated CRM, inventory management and POS

Billing

E-invoicing 

  • Draft invoices
  • Normal invoices, grouping of invoices
  • Transmission of Invoices by e-mail as an Attachment
  • Electronical invoicing  (finvoice)
  • Periodical billing
  • Generate automatically accounting entries
  • Integrated to sales counting and delivery management

Financial Management, Projects, POS Terminal

Financial Mgmt

Electronic Financial

  • Chart of accounts and automatic posting
  • Multi-company option supported 
  • International taxtreatments 
  • Finnish localisation: chart of accounts, balance, income statement
  • Financial Management Automation: e-invoncing, tax reporting, Payment transaction reconciliation from bank
  • Accounting Services provided by our partners

Projects

Projects integrated to inv

  • Basic project information: Time, people, private/public project
  • Tasks and issues
  • Tracking for different issues (a list, kanban, GANTT) 
  • Working hours reporting for different tasks
  • Integrated for billing and human resources

POS

Ready integrated POS terminal

  • Without separate integration or month fees!
  • Option for touch screens, works also with tablets
  • Loyalty, bonus points, credits
  • Barcode Scanner,cash drawer, receipt printing, card payment terminal 
  • Standard On-line and off-line use
  • Products, prices and customers integrated to Odoo basic information without additional work 

Content Management and Teamwork

Website Builder

Website included

  • Website in use with touch of a button
  • Tens of visual themes for lay-outs
  • Drag-and-drop edit, easy to use
  • Mobile responsive
  • Customized with HTML-editor

E-commerce

E-commerce integrated

  • E-commerce out-of-the-box
  • Option to customize according to customer's requirements, easy to start with basic version
  • Integration with different payment methods 
  • Integration for product and customer management and ordering process

Teamwork

Integrated teamwork  tool

  • Ensure partner registration for Odoo with specified level rights => project status, tasks, invoices
  • "Chatter", chat tool available for all objects (order, customer, invoice,  production order) otantotilaus), possibility for attachments included
  • User Mgmt and user rights

Integration to other systems

Integration is provided by modern technology

Odoo on integroitavissa käytännössä mihin tahansa muuhun järjestelmään. 

Olemme toimittaneet Odoo-ratkaisuja, joissa olemme integroineet Odoon 

Vilkas ePages verkkokauppaan postin pakettiseurantaan ja verkkolaskuoperaattoriin.

Integrointi on sitä helpompaa tehdä mitä paremmin vastapuolen rajapinnat on kuvattu. Jos saatavilla on esimerkiksi ajantasainen WebService-rajapintakuvaus vastaanottavasta tai lähettävästä järjestelmästä, integrointi voidaan aloittaa käytännössä välittömästi, kun rajapintaan liittyvän liiketoimintaprosessin tarpeet on määritelty.  

Other Odoo ERP Solutions

Odoo on jatkuvasti kehittyvä järjestelmäkokonaisuus

Odoosta löytyy 

markkinointi työkalut sähköpostimarkkinointiin ja uutiskirjeiden tekemiseen Odoon julkaisujärjestelmän, eli web-työkalujen avulla. 

Henkilöstöhallinnan HR-työkaluilla yritys voi hallinta rekrytointiprosessia hakemusten käsittelystä työntekijäksi rekisteröimiseen asti. HR-sovelluksella voidaan myös kirjata työntekijöiden tuntikirjauksia ja siirtää ne laskutukseen laskuttetavan työn osalta. Myös työntekijöiden matkalaskujen kirjaaminen tehdään HR-moduulissa.

Tuotannonohjauksen ja valmistuksen moduulissa voidaan prosessoida valmistavan yrityksen prosessit raaka-aineiden kulutuksesta läpi eri työvaiheiden puolivalmisteiksi ja lopputuotteiksi. Tuoterakenteet ja eri valmistusreititykset voidaan ylläpitää perustiedoissa. Valmistusprosessi integroituu saumattomasti hankinnan ja varastonhallinnan sekä lähetyksen prosesseihin.

Industry Specific ERP Solutions

E-Commerce ERP

Tuote- ja varastonhallinta tehokkaaksi

Toimittamillamme Odoo-ratkaisuilla verkkokauppias pääsee hallitsemaan tuotteidensa saatavuutta integroimalla verkkokaupan varastonhallintaan sekä osto- ja myyntiprosesseihin. Verkkokaupan myyntivolyymien kasvaessa varastosaldojen oikeellisuus on yksi tärkeimmistä ja toisaalta haastavimmista verkkokaupan menestystekijöistä.

Meiltä löytyy myös valmiit rajapinnat muun muassa Magento ja Vilkkaan ePages -verkkokauppaan. Näin saadaan tuotetiedot siirtymään olemassaolevasta verkkokaupasta ERP plussaan vaivattomasti. Liittymät mahdollistavat myös hinnastojen, asiakkaiden, varastosaldojen ja tilausten siirtämisen verkkokaupan ja ERPin välillä.  Alla esimerkki toteutuksestamme.
 

Tutustu  Sprintitin ja Vilkkaan yhteistyössä toteuttamaan Verkkokauppiaan Toiminnanohjauspalveluun

Katso miten tämä tehtiin käytännössä.

Retail ERP

Kassapääte integroituna varastoon ja tuotehallintaan 

Odoo ERP-ratkaisuilla vähittäiskaupan organisaatio hoitaa kassamyynnin ja myymälävarastot. Järjestelmä hoitaa tuotetäydennykset myymälään joko automaattisesti tai myymälänhoitajan ohjauksella. Tuotteita on hyllyssä aina riittävästi, kun järjestelmä ohjaa varastoa suoraan kassamyynnin perusteella. 

Myyntiä voidaan tehostaa mm. kampanjahinnoittelulla. Kanta-asiakkaiden hallinta asiakasrekisterissä mahdollistaa suoramarkkinoinnin ja erilaiset kanta-asiakasohjelmat. Tuote- ja myymäläkohtainen raportointi auttaa sinua ohjaamaan myymälöiden valikoimaa ja esillepanoa, myynnin ja kannattavuuden maksimoimiseksi.

Wholesale ERP

Tukkukaupan läpinäkyvä varastonhallinta

Odoo ERP-ratkaisuilla tukkukaupan organisaatio ottaa kopin asiakas- ja tuotetiedon hallinnasta, varastosaldojen oikeellisuudesta, asiakaskohtaisesta hinnoittelusta ja oston ohjauksesta. Vaihto-omaisuutta on aina varastossa täsmälleen oikea määrä ja saatavuustietoon voi aina luottaa. Laskutus hoituu heti toimituksen lähdettyä pihasta ja pääoman kierto nopeutuu. Käyttöönotto on helppoa ja perusprosessit saadaan nopeasti käyttöön. 

Katso Odoo ERP-toiminnanohjaus tukkukaupoille

Expert Company ERP

Excel-viidakko vai kaikki tiedot samassa paikassa?

Odoo ERP-ratkaisuilla asiantuntijaorganisaatio pääsee eroon Excel-viidakosta ja pystyy keskittymään paperitöiden sijasta asiakastyöhön. Järjestelmällä hallitaan niin prospektit kuin asiakkaatkin ja hoidetaan asiakastyön ohjaus äärimmäisen tehokkaasti ja yksinkertaisesti. 

Projektit avataan järjestelmään ja ryhdytään kirjaamaan töitä. Projekien laskutus hoidetaan suoraan tuntikirjauksilta ja matkalaskuilta. Käyttöönotto on oikeasti helppoa ja perusprosessit saadaan nopeasti käyttöön. Myös yrityksen nettisivut saadaan tehtyä samalla sovelluksella.

FoodStuff ERP

Pienpanimon Odoo ERP-toiminnanohjaus

Pienpanimon Odoo ERP-ratkaisulla ohjataan pienpanimon koko valmistus- ja myyntiprosessia. Ratkaisulla keskitetään kaikki keskeinen tuotannonohjaukseen, viranomaisraportointiin ja myyntiin liittyvä tieto yhteen järjestelmään. Näin vältytään samojen tietojen ylläpitämisestä useissa järjestelmissä. Samaa perusratkaisua voidaan soveltaa myös muilla elintarvikealan toimialoilla. 

Katso miten tämä tehtiin käytännössä.