Case Makia

Clothing Responsible and stylish brand from Finland 

SprintIT on kasvavan pukeutumisbrändin apuna arjessa ohjelmistoineen ja asiantuntijoineen. Myös helppariin on helppo saada aina yhteys tarvittaessa.  Yhteistyössä on voimaa. Makia on käyttänyt perustamisestaan asti Pupesoft-teknologiaa. Arjen apuna ovat olleet myyntireskontra, asiakkuus- ja tuotetietojen hallintaan tarkoitetut järjestelmät. Rajapintoja on rakennettu ja rakennetaan useisiin eri toimintoihin. Jatkokehittämistä tehdään paraikaa verkkokaupan alueella. 


Makia Clothing trendikkään klassinen tyyli ei ole Fast Fashionia, eli nopeasti vaihtuvaa pintamuotia. Kun asiakas tekee ostopäätöksen Makian tuotteesta, hän tietää, että jo valmistusvaiheessa mietitty vastuullisuutta eri näkökulmista alkuperän, ihmisen ja työn sekä ympäristön kannalta. Makialta löytyy myös Pure Waste Textiles kanssa tehty osamallisto, jossa käytetään kierrätettyjä materiaaleja. Kestävän kehityksen kokonaisvaltainen toimintamalli ulottuu aina kangashankinnoista kuljetuksiin asti. Makialla ei ole omissa kanavissaan alennusmyyntejä, koska tyylikäs vaate ei vanhene: vaatteet, kengät ja laukut edustavat trendikkään klassista uuden ajan pohjoismaista pukeutumista.

Meidän syysmallistomme on nyt kaupoissa ja netissä myynnissä.

- Chief Operating Officer, johtaja Mika Martikainen.

Design Export

Makia on kasvanut suomalaisella muotoilulla vajaassa kymmenessä vuodessa kansainväliseksi bränditaloksi, jolla on kotimaassa vahva asema etenkin miesten pukeutumisessa.  Design on pelkistettyä ja pohjoisen olosuhteisiin erinomaisesti sopivaa. Espoon Dipolissa kuvattu vuoden 2018 mallisto on pelkistetty ja tyylikäs. Naisten vaatteiden kysyntä on kasvussa. Yhtiön jakelukanavat ovat myös hyvällä mallilla, sillä kaikkia Makia Clothingin tuotteita saa suurimmista tavarataloista, valikoidusta vaateketjuista sekä erikoisliikkeistä ympäri maan. Kysyntää on myös Suomen ulkopuolella. 

EU-alueen vienti vetää ihan mukavasti ja on kasvamaan päin. Palkkasimme alkuvuodesta digitaalisen kaupankäynnin osaajan. Panostukset jatkuvat käynnissä olevien verkkohankkeiden muodossa.

An international brand must have a flagship store. It is situated in central Helsinki. The Finish market is important to the Makia Clothing -brand.


Growth via webshop

Verkkokauppojen merkitys korostuu tulevaisuudessa, joten verkkoalustan kehittäminen on korkealla agendalla myös Makialla. Olemassa olevaa ja toimivaa verkkokauppaa kehitetään koko ajan. Verkkokaupan on tarkoitus saavuttaa hyvin paitsi kuluttajat, myös jälleenmyyjät.  

B2B-verkkokauppojen merkitys myyntikanavana kasvaa koko ajan.

- SprintIT:n hallituksen puheenjohtaja Petri Heino.

Myös SprintIT on mukana kehittämisessä ja rajapintojen koodaus on vauhdissa: Makian tiimissä Tomi Tiiri ja Tony Selkamo ovat täydessä valmiudessa tulevaisuuden kaupankäyntiä silmälläpitäen.

Yhteistyö auttaa arjessa

Yhteistyö Makian ja SprintIT:n välillä on kestänyt jo lähes kymmenen vuotta. SprintIT auttaa Mikan mukaan arjessa. Working together flows as people have known eachoter for years. 

SprintIT helpdes usually has an answere whenever there is a problem.

Sell Online. Easily.


Kiiinnostuitko verkkokauppahankkesta? Ota yhteys myyntiimme.

Ota yhteyttä