Palvelua ja automaatiota kauppiaan liiketoiminnan tueksi

Suomen automaalit.net

Suomen automaalit.net Yrityksenä

Suomen Automaalit.net Oy ja sen verkkokauppa Automaalit.net, Billackering.eu sekä www.skandinaviskautolak.dk ovat valinneet järjestelmätoimittajakseen Sprintitin. Automaalit sävyttää, keräilee ja pakkaa maalit ja maalaustarvikkeet Oulussa toimivasta terminaalista, josta tilaukset toimitetaan Suomeen, Ruotsiin ja Tanskaan kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön.

Asiakkaan järjestelmätarpeet

Verkkokaupan taustalle haluttiin toiminnanohjausjärjestelmä, joka kykenee tukemaan kattavasti Suomen Automaalit Oy:n verkkokauppojen taustaprosesseja. Tavoitteena oli selkeyttää tuotteiden varastosaldojen seurantaa, tehostaa ostotoimintaa ja mahdollistaa jatkossa myös ajantasaisen raportoinnin ja varaston arvon seurannan. Oulun varastolla tapahtuvaa myymälätoimintaa varten tarvittiin myös kassapääte. Järjestelmän tuli myös tukea tuotevarianttien hallintaa sekä eri maiden verkkokaupoille täytyi olla myös tuki useita kieliä, hinnastoja  ja valuuttoja varten.

Palveluratkaisu

Sprintitin toimittama toiminnanohjauspalvelu integroitiin automaalien kolmeen Automaalien Vilkas-verkkokauppaan. Tarjottu palvelu sisälsi perustietojen (master data) hallinnan, vararastonhallinnan, ostojenhallinnan ja kassapäätteen. Eri kauppojen hinnoittelu ja valuuttakäsittely perustui toiminnanohjausjärjestelmän kattaviin vakiotoiminnallisuuksiin. Projektinhallintaa varten oli myös oma moduulinsa.

Palvelusta saadut hyödyt

Uuden toiminnanohjauspalvelun avulla kaikkien verkkokauppojen tuotetietoja voidaan keskitetysti hallinnoida samasta järjestelmästä käsin. Samalla on mahdollistettu ostotoimintojen automatisointi varaston ostosääntöjen perusteella ja näin varmistetaan myös erin verkkokauppojen varastosaldotilanteen pysyminen ajantasalla vuorokauden ympäri. Järjestelmä on mahdollistanut myös ennalta arvaamattomien hyödyllisten sovellusten käyttöönoton, kuten Chat-toiminto, jolla eri paikkakunnilla olevien työntekijöiden kommunikaatio on parantunut.

 

Odoon käyttäjäkokemus

Sprintitin toiminnanohjauspalvelu on kaiken kaikkiaan yllättänyt joustavuudellaan ja helppokäyttöisyydellään. Lisäksi järjestelmästä on otettu jo projektin aikana käyttöön lisäominaisuuksia, joita on ollut helppo asentaa.

“ Teidän sitoutuminen ja osaaminen on tehnyt meihin kaikkiin lähtemättömän vaikutuksen. Teidän toimintanne tuottaa asiakkaillenne palvelulupauksenne mukaista kustannustehokasta ja käyttäjäystävällista ERP-palvelua. Lisäksi haluan kiittää teitä aikataulussa pysymisessä. Kiitos. “

- Markku Korkiakoski, CTO

Confetti Oy - Rakkaudesta Juhliin

 

Confetti Oy yrityksenä

Confetti on vuonna 2006 perustettu Suomen laajin leivonta- ja juhlatarvikkeiden erikoismyymälä. Confetti harjoittaa maahantuontia, tukkukauppaa sekä vähittäismyyntiä. Confetilla on myymälöitä mm. pääkaupunkiseudulla ja Raisiossa ja tämän lisäksi Confetin verkkokauppa palvelee asiakkaita osoitteessa www.confetti.fi. Confetilla on tuhansia myyntinimikkeitä ja tilausrivejä syntyy kuukaudessa tuhansia.

 Järjestelmätarpeet

Yrityksen volyymien kasvaessa Confetilla etsittiin tietojärjestelmää verkkokaupan taustaprosessien tueksi. Tärkeimpänä oli automatisoida oston ja varastonhallinnan prosesseja sekä parantaa tuotetiedon hallintaa siten, että kerran syötettyä perustietoa voidaan käyttää sekä verkkokaupassa, että jatkossa myös muissa järjestelmissä kuten kassapäätteellä.

Järjestelmän hyödyt
Confetti on pystynyt Sprintitin toimittaman järjestelmän avulla lyhentämään ostotilausten tekemiseen käytettävää aikaa yli 50 %. Laskutusprosessissa päästään myös noin 50 % vähemmällä työmäärällä entiseen verrattuna. Lisäksi käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä järjestelmän käyttöliittymän helppouteen ja selkeyteen. Järjestelmässä on myös mahdollisuus ottaa helposti käyttöön uusia toiminnallisuuksia.

Minnas´s Mat - lähiruokaa rakkaudella.

Minna's Mat Oy yrityksenä
Minna´s Mat Oy on laatutietoisille kuluttajille suunnattujen lähi- ja luomuraaka-aineiden espoolainen vähittäiskauppias. Tuotteet pyritään toimittamaan suoraan pientuottajilta kuluttajille ilman välikäsiä. Tällä hetkellä yrityksellä on myynti- ja noutopisteitä Espoossa ja uusi verkkokauppa avattiin loppuvuodesta 2015 

Järjestelmätarpeet
Minna’s Mat Oy tarvitsi kattavan järjestelmän helpottamaan koko businessprosessin hoitamista ja mahdollistamaan tulevaisuuden kasvun. Minna’s mat päätyi SprintIT:n toimittamaan toiminnanohjausjärjestelmään. Palvelun avulla tuotetietojen hallinta on keskitetty saman katon alle. Varastosaldot, myynti- ja asiakastiedot päivittyvät automaattisesti Vilkas-verkkokaupan ja toiminnanohjausjärjestelmän välillä ilman turhaa manuaalista työtä. Useiden eri varastojen, kivijalkamyymälöiden ja verkkokaupan samanaikainen ja sujuva hallinta on nyt mahdollista.

Palvelun toteutus
SprintIT:n Minna’s Matille toteuttama toiminnanohjausjärjestelmä vastaa rakenteeltaan Vilkkaan ja Sprintit Oy:n toiminnanohjauspalvelua. Palvelu koostuu kassapäätetoiminnosta sekä tiedon-, ostojen-, ja varastonhallinnan moduuleista. Verkkokaupan ja toiminnanohjauspalvelun sujuva yhteistoiminta on mahdollistettu SprintIT:n omalla Vilkas-verkkokauppaintegraatiolla.

Katso lisätietoa ja muut referenssimme.