Toiminnanohjausjärjestelmä helpottaa hyvän asiakaskokemuksen rakentamista vähittäiskaupassa
Hyvän asiakaskokemuksen luominen kivijalkaliikkeessä tai verkkokaupassa on vähittäiskauppiaalle vähintään yhtä tärkeää kuin kassapäätejärjestelmien kytkeminen varastonhallintaan tai myymälämateriaalien helppo tulostaminen. Nykyaikaisella toiminnanohjausjärjestelmällä johdat kaikkia vähittäiskauppasi toimintoja yhdellä järjestelmällä reaaliaikaisesti.
Kassapääte integroituna varastoon ja tuotehallintaan
Loistava asiakaskokemus on vähittäiskauppiaan paras kilpailuetu. Asiakaskokemusta voit parantaa julkaisemalla tuotevalikoimasi netissä selailtavaksi tai tarjoaamalla mahdollisuuden tarkistaa tuotteen saatavuus eri myymälöissä.
Kun ostopäätös syntyy, on tuotetta löydyttävä joko kivijalkaliikkeeestä tai verkkokaupasta. Sitä varten tarvitset reaaliaikaisen varastonhallinnan, joka huolehtii siitä, että tuotteita on aina hyllyssä. Järjestelmä hoitaa tuotetäydennykset myymälöihin ja varastoihin toteutuneen myynnin perusteella joko automaattisesti tai myymälän/verkkokaupan hoitajan ohjauksella. Tarvittaessa voit tehostaa myyntiä kampanjahinnoittelulla.
Odoo-toiminnanohjausjärjestelmässä hallitset kaiken vähittäiskaupalle olennaisen tiedon yhdessä järjestelmässä: kassamyyntiä, tuotehallintaa, verkkokauppaa, asiakasrekisteriä, varastoja ja markkinoinnin työkaluja.
ELINTARVIKEALAN VÄHITTÄISKAUPAN VARASTOT JA OSTOTOIMINTA KONTROLLIIN ODOON AVULLA
- Asiakascase
Verkossa toimivalla elintarvikealan vähittäiskauppiaalla oli tarve kontrolloida kasvavan liiketoimintansa haasteita tehokkaammin. Silloisessa tilanteessa aika kului tuplatietojen ylläpidossa, ostotilausten käsittelyssä käsityönä ja laskujen lähettämisenä ylityötunneilla. Liiketoiminnan kehittämiseen ei juuri jäänyt aikaa.
Pikaisen kuntotestin ja tarvittavien prosessien analysoinnin aloitimme yhteistyö asiakkaan kanssa. He ihastuivat ensimmäisenä Odoon käyttäjäystävällisyyteen ja tuhansiin valmiisiin lisämoduuleihin, joita voi ottaa käyttöön tarpeen mukaan.
Odoo-toiminnanohjausratkaisulla asiakas tehosti ostotoimintaa, tuhansien tuotteiden ja asiakkaiden perustietojen hallintaa sekä useissa toimipisteissä sijaitsevien varastojen seurattavuutta.
Elintarvikkeiden eräpäiväseuranta parantui ottamalla käyttöön parasta ennen päivien seuranta tavaran vastaanotossa. Lisäksi keräilyprosessia tehostui, kun otettiin käyttöön tuotteiden hyllypaikkatiedot.