Toimiva ERP sinulle, jonka tehtävänä on kehittää tukkukaupan kilpailukykyä
Odoon avulla johdat tukkukauppaasi tiedolla, joka on aina ajan tasalla
Mahdollistaako käytössäsi oleva toiminnanohjausjärjestelmä tai kokoelma eri ohjelmistoja ja exceleitä tukkukauppasi liiketoiminnan johtamisen tiedolla? Tukevatko ohjelmistosi kilpailukykyisen asiakaspalvelun kehittämistä?
Jos järjestelmistä saatava data ei ole oikeiden ihmisten käytettävissä tai data on vanhentunutta on hyvän asiakaskokemuksen luominen haastavaa.
Monipuolinen ja kattavat tuotetiedot sisältävä verkkokauppa parantaa tukkukauppiaan kilpailukykyä. Hyvän tukkuverkkokaupan tunnistaa alansa laajimmasta valikoimasta ja tarkoista saatavuustiedoista. Jotta kauppasi tuotetiedot pysyvät ajan tasalla, tuotetietojen hallinnan oltava yksinkertaista ja suoraan yhteydessä verkkokauppasi. Odoo toiminnanohjausjärjestelmässä ylläpidät tuotetietoja ja varastosaldoja toiminnanohjausjärjestelmässä, josta julkaiset tiedot suoraan verkkokauppaan. Kätevästi, automaattisesti ja virheettä.
Odoo ERP-ratkaisuilla tukkukaupan organisaatiot ottavat kopin myös asiakastietojen hallinnasta, asiakaskohtaisesta hinnoittelusta ja oston ohjauksesta. Tuotteita on aina varastossa täsmälleen oikea määrä ja saatavuustietoon voi luottaa. Laskutus hoituu heti toimituksen lähdettyä pihasta ja pääoman kierto nopeutuu. Käyttöönotto on helppoa ja perusprosessit saadaan nopeasti käyttöön.
Tukkukaupan isoilla volyymeilla ja pienillä katteilla toimiessa on tärkeää siirtää mahdollisimman suuri osa papereista sähköiseksi ja automatisoida kaikki mahdolliset rutiinityöt.
OSTON JA HINNOITTELUN AUTOMATISOINTI
- Asiakascase
Asiakkaallamme oli erittäin laaja tuotevalikoima ja useita eri asiakasryhmiä. Hintoja ylläpidettiin jokaiselle asiakasryhmälle omassa excelissään. Perustarve oli kaikilla ryhmillä sama: katteen laskeminen standardikustannusten päälle. Esitimme ratkaisumallin missä kaikki hinnastot lasketaan automaattisesti parametroitavilla säännöillä, jolloin käsityöstä eri hinnastojen ylläpidossa päästiin kokonaan eroon.
Myös osto oli varsin manuaalista toimintaa. Kun hylly oli tyhjä, tavaraa tilattiin lisää. Käsityötä oli niin varaston seurannassa kuin ostotilausten tekemisessä toimittajille. Uudessa ratkaisussa järjestelmä seuraa varastotapahtumia reaaliaikaisesti myynnin tahdissa huomioiden myymälän kautta tapahtuvan myynnin ja sähköiset tilaukset. Tilauspisteen alittuessa ehdotukset ostotilauksista muodostuvat automaattisesti, ja hyväksynnän jälkeen järjestelmä lähettää ne suoraan sähköisenä toimittajalle.
Järjestelmän takaisinmaksuaika oli muutamia kuukausia pelkän käsityön vähentymisen myötä. Lisäksi ajantasainen raportointi mahdollistaa liiketoiminnan jatkuvan kehittämisen, kun osataan keskittyä niihin tuoteryhmiin, joissa volyymi ja kate ovat kohdallaan.
Spraytec paransi asiakaspalveluaan Odoon avulla
Yli 30 tukkukauppaa luottaa SprintIT:n avoimen lähdekoodin ERP-ratkaisuihin
SprintIT on toimittanut toiminnanohjausjärjestelmän jo yli 30 tukkukaupan yritykselle. Tutustu referensseihimme alla olevasta linkistä
Asiakaskokemus tukkukaupan kehittämisen ajurina
Lue blogistamme, mitkä ovat tukkukaupan kehittämisen trendit juuri nyt. Artikkeliin pääset painamalla alla olevaa linkkiä.